Serwisy przedmiotowe‎ > ‎Katecheza‎ > ‎

Aktualności

Fascynuje mnie dobro...

opublikowane: 7 lis 2017, 06:08 przez Katecheta Mnich

Pod takim hasłem uczniowie klas 4-6 przygotowali wystawę z wizerunkami swoich Świętych Patronów, inspiracją do zapoznania się z tymi postaciami był pomysł samych uczniów, tradycyjne Święto Listopadowe Wszystkich Świętych oraz fragment tekstu Biblijnego z Listu św. Pawła Apostoła do Rzymian, który posłużył jako tytuł wystawy - Rz 12, 9 Prace można obejrzeć na dolnym korytarzu i w klasopracowni humanistycznej nr 13. Zapraszamy!

Rozśpiewani...

opublikowane: 3 cze 2017, 08:36 przez Katecheta Mnich   [ zaktualizowane 3 cze 2017, 08:42 ]

Już po raz VI w czasie szkolnego rajdu z okazji Dnia Dziecka wraz z Rodzicami uczestniczyliśmy we Mszy Świętej na szczycie Dębowca (526 m.n.p.m.). Celebrował Ją dla nas Ks. Witold Włoch i miała Ona szczególny wymiar, bo przeżywaliśmy Ją w Kaplicy pod wezwaniem już Św. Dzieci Fatimskich w roku 100-lecia Objawień. W rajdzie uczestniczyło prawie 260 osób, brat Mirek - Pallotyn, który opiekuje się Kaplicą Fatimską podkreślił w rozmowie: Tak licznej i tak rozśpiewanej grupy jeszcze w tym miejscu nie spotkałem, gratuluję! - co było dla nas bardzo miłym podsumowaniem Górskiej Eucharystii.

Ostatnia Wieczerza...

opublikowane: 4 kwi 2017, 22:37 przez Katecheta Mnich

Porekolekcyjny komentarz...

opublikowane: 10 mar 2017, 04:52 przez Katecheta Mnich   [ zaktualizowane 10 mar 2017, 04:54 ]

Posłuchaj co po rekolekcjach powiedział:

Finalistka XXI KWB

opublikowane: 25 lis 2015, 15:10 przez Katecheta Mnich

Barbara Pudełko z klasy 6a przeszła etap rejonowy i została finalistką XXI Konkursu Wiedzy Biblijnej! Gratulujemy! I życzymy dalszych sukcesów w finale, który odbędzie się 31 marca 2016 roku o godz. 10.00 w domu katechetycznym przy parafii Wszystkich Świętych w Górkach Wielkich!

Zobacz najnowsze katechezy...

opublikowane: 29 wrz 2014, 12:32 przez Katecheta Mnich

III Szkolny Rajd Górski

opublikowane: 4 cze 2014, 11:38 przez Katecheta Mnich   [ zaktualizowane 4 cze 2014, 12:12 ]

2 czerwca 2014 r. już po raz trzeci cała szkoła uczestniczyła w rajdzie na Kozią Górę (686 m.n.p.m.).
Tym razem wychodziliśmy najkrótszym - czerwonym - szlakiem z Bystrej. Ruszyliśmy o godz. 9.00 spod Zajazdu pod Źródłem.Pod zachmurzonym niebem i w chłodnym górskim powietrzu, po 30 min. pokonaliśmy 150-metrowe wzniesienie trawersem południowego stoku docierając do przełęczy pod Równią (610 m.n.p.m.). Tam po krótkim odpoczynku ruszyliśmy niebieskim szlakiem w dalszą drogę, podziwiając w trakcie piękny widok Bielska z północnego stoku. Pokonując jeszcze 90-metrowe wzniesienie po 15 min. o godz. 10.00 dotarliśmy do celu. Gorąca herbata i kanapki zrobione przez mamę smakowały wyśmienicie...!!! O 11.00 Tradycyjną Polową Mszę Świętą w intencji całej naszej szkoły na szczycie odprawił x. Witold Włoch, a dzieci przygotowały całą oprawę liturgiczną. Potem odbyły się gry i zabawy sprawnościowe. 12.45 wracaliśmy niebieskim szlakiem do przełęczy pod Równią, a stamtąd południowo-wschodnim stokiem za czerwonymi znakami na Błonia. Punktualnie o 13.45 z nieba lunął deszcz, ale my z satysfakcją siedzieliśmy już w autobusach i wracaliśmy do Mnicha, gdzie zgodnie z planem dotarliśmy o 14.30 W przyszłym roku znowu ruszamy...!

Sposób na Wielki Post...

opublikowane: 12 lut 2012, 16:04 przez Katecheta Mnich   [ zaktualizowane 12 lut 2012, 16:06 ]

Wielkimi krokami zbliża się Wielki Post, czas pokuty i nawrócenia, który ma nam pomóc przygotować się do Świąt Zmartwychwstania Pańskiego!
Pokuta to przed wszystkim chęć naprawienia wyrządzonego zła, którą najlepiej zacząć od słowa "przepraszam"! A nawrócenie? To zmiana na lepsze ze względu na miłość do Boga i bliźniego, nawet jeśli jestem dobrym człowiekiem, bo przecież w większości właśnie takimi jesteśmy, warto przemyśleć co zrobić by być jeszcze lepszym! Postanowienie wielkopostne to najlepszy sposób na dobre przeżycie Wielkiego Postu, już dziś warto się nad nim zastanowić uwzględniając pokutę i nawrócenie...

Bóg - Honor - Ojczyzna!

opublikowane: 8 lis 2011, 06:47 przez Nieznany użytkownik   [ zaktualizowane 14 lis 2011, 00:29 ]

11 listopada to dzień, w którym nie tylko świętujemy niepodległość naszej Ojczyzny, ale także okazujemy Bogu wdzięczność za to, że jesteśmy Polakami, za naszą historię, tradycje czy ojczystą mowę...
    W modlitwach wspominamy naszych przodków, którzy walczyli o wolność Polski, często poświęcając swoje życie.
    Być dobrym i uczciwym Polakiem! Sumiennie wykonywać swoje obowiązki! Być wrażliwym na krzywdę i potrzeby drugiego! Oto jak dziś troszczyć się o niepodległą Polskę!
    A wyrazem tego, że Ojczyzna jest dla nas czymś niezwykle ważnym, może być powieszona w oknie narodowa flaga.

Zrób prezent zmarłemu bliskiemu...

opublikowane: 3 lis 2011, 00:51 przez Nieznany użytkownik   [ zaktualizowane 3 lis 2011, 01:21 ]

czwartek 3.11.2011 r.

Do 8 listopada włącznie możemy uzyskać odpust zupełny pod zwykłymi warunkami. Odpust zupełny, to całkowite darowanie kar czyśćcowych. Możemy go ofiarować za jedną zmarłą osobę, która jeszcze oczekuje w czyśćcu na spotkanie z Chrystusem w niebie lub za siebie. Nie wiesz czy zmarły jest jeszcze w czyśćcu? Nie martw się, jeśli okaże się, że jest już w niebie, odpust który uzyskasz i wszystkie modlitwy za niego Pan Bóg "przekaże" komuś innemu, kto bardziej ich potrzebuje. Warunkiem uzyskania odpustu jest:
1. Przystąpienie do Komunii  Św.
2. Pobożne nawiedzenie cmentarza.
3. Modlitwa w intencjach Ojca Św.
Pamiętaj, że Ty też możesz kiedyś potrzebować takiej pomocy!